Booker,
to nie jest prawda:booker pisze:Powiedział co prawda, że jest coś co jest nieuwarunkowane, niezłożone, niezrodzone i tak dalej (wiec pokutuje tutaj taka skrajnośc, kiedy się mówi, że wszystko jest nietrwałe - to nie jest zgodne nawet z tym co nauczał Śakjamuni wg. zapisów w Starych Tekstach )
- Zaprawdę mnisi! Niemożliwym jest, by mnich postrzegając jakikolwiek determinant jako stały... jakikolwiek determinant jako przyjemny... cokolwiek jako duszę... wygaśnięcie jako nieprzyjemne, był obdarzony przychylnością do zgody [z Nauczaniem]. Nie będąc obdarzonym przychylnością do zgody [z Nauczaniem], niemożliwym jest, by rozwinął właściwą drogę do celu. Nie rozwinąwszy właściwej drogi do celu, niemożliwym jest, by doświadczył owocu zdobycia strumienia, owocu powracania jeden raz, owocu niepowracania lub godności.
Zaprawdę mnisi! Możliwym jest, by mnich postrzegając wszystkie determinanty jako niestałe... wszystkie determinanty jako nieprzyjemne... wszystko nie jako duszę... wygaśnięcie jako przyjemne, był obdarzony przychylnością do zgody [z Nauczaniem]. Będąc obdarzony przychylnością do zgody [z Nauczaniem], możliwym jest, by rozwinął właściwą drogę do celu. Rozwinąwszy właściwą drogę do celu, możliwym jest, by doświadczył owocu zdobycia strumienia, owocu powracania jeden raz, owocu niepowracania lub godności. — Anicca, Dukkha, Anatta, Nibbāna Sutta
- Dalej, mnisi, nauczałem stopniowego wstrzymywania determinantów. W tym kto wszedł w pierszą jhānę, mowa została wstrzymana. (...) W mnichu, który zniszczył narośle, żądza została wstrzymana, nienawiść została wstrzymana, ułuda została wstrzymana. — Rahogata Sutta
Pozdrawiam,
Piotr