Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Lama Rinczen, przewodniczący związku Karma Kamtzang w Polsce
http://www.ziemiaznieba.pl/file/index.p ... p=komiteth.
http://www.ziemiaznieba.pl/file/index.p ... p=komiteth.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Witaj Bojan
Gdybyś mógł rozwinąć info o Karmakamtzang wzorując się na poniższym planie - było by extra
kunzang
ps
tu nie o linki do stron sang chodzi 8)
Gdybyś mógł rozwinąć info o Karmakamtzang wzorując się na poniższym planie - było by extra
Pozdrawiamzyptse pisze:Cześć.
Co to znaczy "opis zewnętrzny"? I co znaczy opis obiektywny w tym kontekście?
Czego ten opis ma dotyczyć?
Mi przychodzą do głowy następujące działy:
1. Nauczyciel(e), linia przekazu. Czy wiarygodność lini przekazu jest do zweryfikowania.
2. Jak częsty i jak bliski jest kontakt grupy z jej nauczycielem.
3. Sposób praktykowania - na co stawia się nacisk na wspólnych spotkaniach, jakie są kwestie formalne.
4. Czy grupa udziela się społecznie, organizuje jakieś akcje charytatywne itp. - czyli jaka jest sytuacja społeczna grupy, jej miejsce w społeczeństwie, jeśli je można konkretnie określić.
5. Atmosfera - tu mogły by się wypowiadać osoby które wpadły nawet na kilka spotkań. Jest to kwestia osobista, ale być może da jakiś kontekst dla opisu charakteru grupy.
6. Poziom "niesekciarstwa" - w jak dużym stopniu grupa jest otwarta na kontakty z innymi grupami itp. Trochę kłopotliwy temat, ale lepiej, jak ktoś idzie do takiej zamkniętej grupy wiedząc, że inne są bardziej "towarzyskie". Jak się zrazi, to nie do całego buddyzmu.
7. Czy grupa jest zarejestrowana jako związek wyznaniowy; ogólnie jaki jest status prawny grupy. Zdaje się, że są osoby, które to interesuje, w każdym razie ci, co są zarejestrowani, nieraz tą informację podają.
pozdro
kunzang
ps
tu nie o linki do stron sang chodzi 8)
- Dorota
- Posty: 427
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 10:52
- Płeć: kobieta
- Tradycja: Seon (Szkoła Zen Kwan Um)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
hmmm no nie ma nikogo kto mógłby wypelnic powyzszy schmat? bardzo ciekawa jestem tej tradycji i na prawde bylabym wdzieczna gdyby ktos tu wiecej o niej napisal
a na powyzszej stronie internetowej znalazlam:
a gdzies tu czytalam ze ta linia Karma Kagju nie nalezy do PUB bo sie nie zgadzaja z Dalajlama w kwestji wyboru Karmapy. no to chyba te nazwy nie sa jednak tak rownorzedne? i skoro tak, to przynajmniej teoretycznie, linia Karma Kamtzang bardziej zwiazana jest z przekazywaniem nauk Dalajlamy, czy nie?
a na powyzszej stronie internetowej znalazlam:
.Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang gromadzi wokół siebie ludzi praktykujących buddyzm tybetański według tradycji szkoły Karma Kamtzang, znanej też pod równorzędną nazwą Karma Kagju
a gdzies tu czytalam ze ta linia Karma Kagju nie nalezy do PUB bo sie nie zgadzaja z Dalajlama w kwestji wyboru Karmapy. no to chyba te nazwy nie sa jednak tak rownorzedne? i skoro tak, to przynajmniej teoretycznie, linia Karma Kamtzang bardziej zwiazana jest z przekazywaniem nauk Dalajlamy, czy nie?
- Ryu
- ex Global Moderator
- Posty: 1940
- Rejestracja: sob kwie 05, 2008 23:04
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Theravāda
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Właśnie Karma Kamtazng to są ci co to się z J.Ś. Dalajlamą zgadzają co do Karmapy. Pojawiło się dwóch Karmapów to szkoła podzieliła się na pół. Nie wnikając w to kto ma rację to Kamtzang jest bardziej tradycyjna, a Kagyu dość nowoczesna i skierowana do "nowoczesnych i niezależnie myślących ludzi zachodu"
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
1. Nauczyciel(e), linia przekazu. Czy wiarygodność lini przekazu jest do zweryfikowania.
Głównymi nauczycielami są Tenga Rinpocze i Sangdzie Nienpa Rinpocze. Poza tym kilka razy w roku zapraszani są inni nauczyciele. Na stałe w centrum rezyduje Lama Rinczen bliski uczeń i asystent Tengi Rinpocze. Lama Rinczen jest jednym z nielicznych w europie i jedynym w Polsce „zachodnim lamą”, który ma prawo udzielać schronienia i inicjacji wadżrajany.
2. Jak częsty i jak bliski jest kontakt grupy z jej nauczycielem.
Raz w roku przyjeżdżają główni nauczyciele, poza tym zapraszani są inni nauczyciele.
3. Sposób praktykowania - na co stawia się nacisk na wspólnych spotkaniach, jakie są kwestie formalne.
Jedynym formalnym wymogiem jest zainteresowanie dharma Buddy i chęć praktykowania jej. Poza tym kładzie się nacisk na pełny przekaz nauk Buddy szczególnie nauk związanych z linią Karma Kagyu. Uwzględnia się przy tym indywidualne predyspozycje i potrzeby praktykującego. To znaczy mozna otrzymać indywidualne wskazówki do praktyki.
4. Czy grupa udziela się społecznie, organizuje jakieś akcje charytatywne itp. - czyli jaka jest sytuacja społeczna grupy, jej miejsce w społeczeństwie, jeśli je można konkretnie określić.
Ten aspekt jest mi najmniej znany. Jedynie mogę wspomnieć o wykładach publicznych Lamy Rinczena czy o klinice przy klasztorze Bencien gdzie nieodpłatnie wolontariusze udzielają opieki medycznej miejscowej społeczności.
5. Atmosfera - tu mogłyby się wypowiadać osoby, które wpadły nawet na kilka spotkań. Jest to kwestia osobista, ale być może da jakiś kontekst dla opisu charakteru grupy.
Atmosfera bardzo spokojna, skupiona na praktyce dharmy. Na kursach nie dochodzi do incydentów z piciem alkoholu, braniem narkotyków, czy bijatyk. Również nie usłyszymy w trakcie wykładów informacji na tematy polityczne, czy krytykowanie innych nauczycieli( Poza nielicznymi przypadkami, gdzieś prywatnie w kuluarach - dotyczy to uczestników kursów a nie nauczycieli). Zwyczajnie przekazywane są tylko nauki dharmy.
6. Poziom "niesekciarstwa" - w jak dużym stopniu grupa jest otwarta na kontakty z innymi grupami itp. Trochę kłopotliwy temat, ale lepiej, jak ktoś idzie do takiej zamkniętej grupy wiedząc, że inne są bardziej "towarzyskie". Jak się zrazi, to nie do całego buddyzmu.
Grupa bardzo otwarta. Na kursy z Rinpocze przyjeżdża wiele osób niezwiązanych z buddyzmem. Poza tym lama Rinczen aktywnie uczestniczy w różnych akcjach ekumenicznych.
7. Czy grupa jest zarejestrowana jako związek wyznaniowy; ogólnie jaki jest status prawny grupy. Zdaje się, że są osoby, które to interesuje, w każdym razie ci, co są zarejestrowani, nieraz tą informację podają.
Grupa jest oficjalnie zarejestrowana jako związek wyznaniowy. Ponadto Centrum w Grabniku oficjalnie uznane jest za filię klasztoru Bencien. Na terenie Centrum kończy sie budowa Europejskiego Centrum Odosobnień w tradycji Karma Kagyu. Powstało ono na prośbę wielu osób z polski i z zagranicy. W ten sposób mamy szansę na pojawienie się w naszym kraju grupy w pełni wykwalifikowanych nauczycieli w tej tradycji buddyzmu tybetańskiego.
Kilka słów o linii przekazu i znaczeniu nazwy Karma Kamtzang
karma kamtzang jest to linia przekazu, którą zapoczątkował I Karmapa Dysum Czienpa. Karma – wywodzi się od imienia Karmapa, Kamtzang nazwa pochodzi stąd, że pierwszy Karmapa przez długi czas medytował na wzgórzu Kampo Gangra. Tzang znaczy tyle, co klan, rodzina. Kiedy Karmapa medytował tam, z czasem wokół niego zaczęło zbierać się coraz więcej uczniów, którzy medytowali według jego wskazówek. Z czasem inni zaczęli o nich mówić „Ci z klanu Kam” „Ci z Góry Kampo”. Karma Kamtsang jest równorzędną nazwą z Karma Kagyu w tekstach nawet częściej używaną. Na Zachodzie rozpowszechniła się nazwa Karma Kagyu, ale obie nazwy są równorzędne obie oznaczają to samo.
Głównymi nauczycielami są Tenga Rinpocze i Sangdzie Nienpa Rinpocze. Poza tym kilka razy w roku zapraszani są inni nauczyciele. Na stałe w centrum rezyduje Lama Rinczen bliski uczeń i asystent Tengi Rinpocze. Lama Rinczen jest jednym z nielicznych w europie i jedynym w Polsce „zachodnim lamą”, który ma prawo udzielać schronienia i inicjacji wadżrajany.
2. Jak częsty i jak bliski jest kontakt grupy z jej nauczycielem.
Raz w roku przyjeżdżają główni nauczyciele, poza tym zapraszani są inni nauczyciele.
3. Sposób praktykowania - na co stawia się nacisk na wspólnych spotkaniach, jakie są kwestie formalne.
Jedynym formalnym wymogiem jest zainteresowanie dharma Buddy i chęć praktykowania jej. Poza tym kładzie się nacisk na pełny przekaz nauk Buddy szczególnie nauk związanych z linią Karma Kagyu. Uwzględnia się przy tym indywidualne predyspozycje i potrzeby praktykującego. To znaczy mozna otrzymać indywidualne wskazówki do praktyki.
4. Czy grupa udziela się społecznie, organizuje jakieś akcje charytatywne itp. - czyli jaka jest sytuacja społeczna grupy, jej miejsce w społeczeństwie, jeśli je można konkretnie określić.
Ten aspekt jest mi najmniej znany. Jedynie mogę wspomnieć o wykładach publicznych Lamy Rinczena czy o klinice przy klasztorze Bencien gdzie nieodpłatnie wolontariusze udzielają opieki medycznej miejscowej społeczności.
5. Atmosfera - tu mogłyby się wypowiadać osoby, które wpadły nawet na kilka spotkań. Jest to kwestia osobista, ale być może da jakiś kontekst dla opisu charakteru grupy.
Atmosfera bardzo spokojna, skupiona na praktyce dharmy. Na kursach nie dochodzi do incydentów z piciem alkoholu, braniem narkotyków, czy bijatyk. Również nie usłyszymy w trakcie wykładów informacji na tematy polityczne, czy krytykowanie innych nauczycieli( Poza nielicznymi przypadkami, gdzieś prywatnie w kuluarach - dotyczy to uczestników kursów a nie nauczycieli). Zwyczajnie przekazywane są tylko nauki dharmy.
6. Poziom "niesekciarstwa" - w jak dużym stopniu grupa jest otwarta na kontakty z innymi grupami itp. Trochę kłopotliwy temat, ale lepiej, jak ktoś idzie do takiej zamkniętej grupy wiedząc, że inne są bardziej "towarzyskie". Jak się zrazi, to nie do całego buddyzmu.
Grupa bardzo otwarta. Na kursy z Rinpocze przyjeżdża wiele osób niezwiązanych z buddyzmem. Poza tym lama Rinczen aktywnie uczestniczy w różnych akcjach ekumenicznych.
7. Czy grupa jest zarejestrowana jako związek wyznaniowy; ogólnie jaki jest status prawny grupy. Zdaje się, że są osoby, które to interesuje, w każdym razie ci, co są zarejestrowani, nieraz tą informację podają.
Grupa jest oficjalnie zarejestrowana jako związek wyznaniowy. Ponadto Centrum w Grabniku oficjalnie uznane jest za filię klasztoru Bencien. Na terenie Centrum kończy sie budowa Europejskiego Centrum Odosobnień w tradycji Karma Kagyu. Powstało ono na prośbę wielu osób z polski i z zagranicy. W ten sposób mamy szansę na pojawienie się w naszym kraju grupy w pełni wykwalifikowanych nauczycieli w tej tradycji buddyzmu tybetańskiego.
Kilka słów o linii przekazu i znaczeniu nazwy Karma Kamtzang
karma kamtzang jest to linia przekazu, którą zapoczątkował I Karmapa Dysum Czienpa. Karma – wywodzi się od imienia Karmapa, Kamtzang nazwa pochodzi stąd, że pierwszy Karmapa przez długi czas medytował na wzgórzu Kampo Gangra. Tzang znaczy tyle, co klan, rodzina. Kiedy Karmapa medytował tam, z czasem wokół niego zaczęło zbierać się coraz więcej uczniów, którzy medytowali według jego wskazówek. Z czasem inni zaczęli o nich mówić „Ci z klanu Kam” „Ci z Góry Kampo”. Karma Kamtsang jest równorzędną nazwą z Karma Kagyu w tekstach nawet częściej używaną. Na Zachodzie rozpowszechniła się nazwa Karma Kagyu, ale obie nazwy są równorzędne obie oznaczają to samo.
odczuwaj dobro
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
karma kamtzang i karma kagyu to są dwie równorzędne nazwy tej samej szkoły. Co więcej inną nazwą tej szkoły również często używaną w tradycyjnych tekstach jest: Drubgyu - linia praktyk.Ryuu pisze:Właśnie Karma Kamtazng to są ci co to się z J.Ś. Dalajlamą zgadzają co do Karmapy. Pojawiło się dwóch Karmapów to szkoła podzieliła się na pół. Nie wnikając w to kto ma rację to Kamtzang jest bardziej tradycyjna, a Kagyu dość nowoczesna i skierowana do "nowoczesnych i niezależnie myślących ludzi zachodu"
Zwróć uwagę na fakt, że Lama Ole również czasem ożywa nazwę karma kamtzang.
odczuwaj dobro
- Ryu
- ex Global Moderator
- Posty: 1940
- Rejestracja: sob kwie 05, 2008 23:04
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Theravāda
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Wiem, wiem. Po prostu w Polsce masz zarejestrowane dwie szkoły które wywodzą się z tej jednej i rozstały sie przy okazji wyboru XVII Karmapy i jedna oficjalnie używa nazwy Karma Kagyu, a druga Karma Kamtzang. Dorocie się myli kto jest kim, więc chyba etykomologia nazw Kayu i Kamtzang nie jest tak istotne jak pokazanie którzy to którzy.paolo pisze:karma kamtzang i karma kagyu to są dwie równorzędne nazwy.
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Szkoła jest jedna, ale są dwa niezależne związki i każdy z nich dla odróżnienia używa jedną z dwóch równorzędnych nazw. Warto precyzować swoje wypowiedzi. W obu przypadkach nauczane są nauki linii karma kagyu. Różni je jedynie "obrazek na ścianie" i styl nauczania, ale istota nauk, inicjacje itp. są takie same. Etymologia jest ważna, ponieważ pozwala uniknąć wielu nieporozumień.Ryuu pisze:Wiem, wiem. Po prostu w Polsce masz zarejestrowane dwie szkoły które wywodzą się z tej jednej i rozstały sie przy okazji wyboru XVII Karmapy i jedna oficjalnie używa nazwy Karma Kagyu, a druga Karma Kamtzang. Dorocie się myli kto jest kim, więc chyba etykomologia nazw Kayu i Kamtzang nie jest tak istotne jak pokazanie którzy to którzy.paolo pisze:karma kamtzang i karma kagyu to są dwie równorzędne nazwy.
odczuwaj dobro
- Dorota
- Posty: 427
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 10:52
- Płeć: kobieta
- Tradycja: Seon (Szkoła Zen Kwan Um)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Dziekuje bardzo wszystkim za odpowiedzi i za rozjasnienie mi sytuacji
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
proszę o trzymanie się tematu - off został przeniesiony do archiwum x.
/sanga karma kamtzang, to nie jest sanga diamentowa droga/
/sanga karma kamtzang, to nie jest sanga diamentowa droga/
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Jedynym w Polsce czy jedynym Polakiem? Bo Twoja wypowiedz jest nie do konca jasna - mozna ja rowniez zinterpretowac tak, ze zaden inny "zachodni lama" nie ma prawa do udzialania w Polsce schronienia i inicjacji wadzrajany.paolo pisze:Lama Rinczen jest jednym z nielicznych w europie i jedynym w Polsce „zachodnim lamą”, który ma prawo udzielać schronienia i inicjacji wadżrajany.
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Oki, żeby zamknąć temat:atomuse pisze:Jedynym w Polsce czy jedynym Polakiem? Bo Twoja wypowiedz jest nie do konca jasna - mozna ja rowniez zinterpretowac tak, ze zaden inny "zachodni lama" nie ma prawa do udzialania w Polsce schronienia i inicjacji wadzrajany.paolo pisze:Lama Rinczen jest jednym z nielicznych w europie i jedynym w Polsce „zachodnim lamą”, który ma prawo udzielać schronienia i inicjacji wadżrajany.
Lama Rinczen (Waldemar Zych) jest wieloletnim uczniem czcigodnego Tengi Rinpoczego, który mianował go przewodniczącym Związku Bencien Karma Kamtzang w Polsce oraz lamą-rezydentem w polskiej filii klasztoru Bencien, jaką jest Centrum w Grabniku.
Lama Rinczen praktykuje Dharmę od trzydziestu lat. Wielokrotnie wyjeżdżał z Polski do Europy Zachodniej i do Azji, aby studiować nauki i praktykować w tamtejszych ośrodkach buddyjskich. Pod kierunkiem Tengi Rinpoczego spędził cztery i pół roku na odosobnieniach medytacyjnych. Przez dziesięć lat był mnichem. W tradycji buddyzmu tybetańskiego jest jedną z kilku osób w Polsce, które zdobyły tradycyjne wykształcenie i otrzymały tytuł Lamy.
Lama od lat pełni funkcję nauczyciela buddyjskiego. W siedzibie Związku, w Grabniku, prowadzi regularnie kursy medytacji i studiowania klasycznych tekstów, jest także zapraszany z wykładami przez Ośrodek w Warszawie oraz inne ośrodki w Polsce. Regularnie naucza także w ośrodkach Kagju za granicą. Lama jest upoważniony do przeprowadzania ceremonii Schronienia, która stanowi pierwszy krok w praktyce buddyjskiej. Jako jeden z zaledwie kilku zachodnich lamów otrzymał też pozwolenie na udzielanie abhiszek (inicjacji) do praktyk wadżrajany.
Lama Rinczen został wyznaczony przez J.E. Sangje Njenpę Rinpoczego i czcig. Tengę Rinpoczego na nauczyciela prowadzącego ośrodek trzyletnich odosobnień w Grabniku. Poniżej tłumaczenie listu Rinpoczów:
Drodzy Przyjaciele w Dharmie,
Nasz polski Lama Rinczen jak należy, prawdziwie ukończył trzyletnie odosobnienie medytacyjne, osiągając biegłość zarówno w praktykach, jak i w rytuałach. Poprosiliśmy go o nauczanie Dharmy w Europie i przede wszystkim w Polsce. Pod naszym okiem został bardzo dobrze wyszkolony we wszystkich tradycyjnych praktykach, otrzymując wskazówki podczas odosobnienia i za każdym razem, gdy nas spotyka. Może więc prowadzić wszystkich praktykujących Dharmę na Zachodzie, zwłaszcza podczas zbliżającego się trzyletniego odosobnienia w Grabniku. Całkowicie ufamy mu pod tym względem.
Nasi bracia i siostry w Dharmie oraz praktykujący mogą więc zdać się na niego jako prawdziwego przewodnika i nauczyciela.
Z życzeniami i modlitwami wszystkiego najlepszego dla was wszystkich,
Tenga Rinpocze, Allmuthen, Belgia
Sangje Njenpa Rinpocze, Allmuthen, Belgia
12 sierpnia 2006 r.
Tekst pochodzi z oficjalnej strony Związku Buddyjskiego tradycji Karma Kamtzang.
odczuwaj dobro
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Czyli lama Rinczen jest jedynym lama w Polsce (i to Polakiem), ktory ma prawo do przeprowadzania ceremonii schronienia i abiszek wadzrajany w osrodkach Zwiazku Bencien Karma Kamtzang. Rozumiem, ze w Polsce oprocz niego nie ma innych zachodnich lamow, ktorzy maja takie prawo. Zgadza sie, czy nie?
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
atomuse pisze:Czyli lama Rinczen jest jedynym lama w Polsce (i to Polakiem), ktory ma prawo do przeprowadzania ceremonii schronienia i abiszek wadżrajany w osrodkach Zwiazku Bencien Karma Kamtzang. Rozumiem, ze w Polsce oprocz niego nie ma innych zachodnich lamow, ktorzy maja takie prawo. Zgadza sie, czy nie?
Nie tylko w ośrodkach Karma kamtzang i nie tylko w Polsce. Owszem ceremonię schronienia i abhiszeki w tradycji Karma Kagyu, która jest jedną z tybetańskich linii przekazu wadżrajany. W tekście jest jasno i wyraźnie to przedstawione. Lama Rinczen nie ma monopulu na nauczanie Karma Kagyu w Polsce ale na chwilę obecną jest jedynym Polakiem, który posiada niezbędne kwalifikacje i aktywnie naucza. Lama Rinczen naucza również poza granicami naszego kraju. Proponuję zakończyć temat jak masz pytania napisz do Lamy Rinczena. Tak chyba będzie prościej.
odczuwaj dobro
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Na razie nie mam pytan do lamy Rinczena. Mialam natomiast pytanie odnosnie tego, co Ty napisales.
I ja mysle, ze temat mozna zakonczyc.
I ja mysle, ze temat mozna zakonczyc.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
rozmowa na temat kwalifikacji zachodnich lamów została przeniesiona TUTAJ
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Czy wiadomo jakie były dokładne ramy czasowe tego trzyletniego odosobnienia medytacyjnego i gdzie miało ono miejsce?Tenga Rinpocze pisze: Nasz polski Lama Rinczen jak należy, prawdziwie ukończył trzyletnie odosobnienie medytacyjne
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Rinczen zrobił je w Kucharach. Najpiewr siedzial jeden rok, potem po przerwie - trzy lata. W ostatni roku z tych trzech lat Tenga Rinpocze zezwolił na odwiedzanie Rinczena pomiędzy sesjami, gdyż bardzo wielu ludzi potrzebowało wskazań odnosnie praktyki. Dat nie pamiętam, choć wowczas sama byłam często obecna w Kucharach - nigdy nie przywiązywalam do tego wagi. Pierwszy rok to była druga połowa lat osiemdziesiątych, potem - przelom lat 80/90. Pamiętam natomiast,że podczas pierwszego roku odosobnienia robil je w pokoiku nad lazienkami i kuchnią , po lewej stronie dworku. Opowiadal potem, że miał nieco problemow podczas kursów, gdyż hałas wowczas byl spory.
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Jeszcze dla informacji - wedlug tradycji Benczen z Khamu, odosobnienie robi się nie w trzyletnim ciagu, ale są to cztery pojedyncze odosobnienia, każde trwające jedne rok. W Benczen w Nepalu odosobnienia są robione w ośrodku Parping, w tradycyjnym 3 letnim ( i trzymiesięcznym ) stylu.
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Czy mogłabyś podać swoje źródło tej informacji? Z góry dzięki, i za inne powyższe informacje równieżmiluszka pisze:Jeszcze dla informacji - wedlug tradycji Benczen z Khamu, odosobnienie robi się nie w trzyletnim ciagu, ale są to cztery pojedyncze odosobnienia, każde trwające jedne rok.
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Informacja o odosobnieniach w Benczien w Kham przyjechała razem z Rinczenem, gdy był on tam dwa lata temu razem z ekipą towarzyszącą Sandzie Nienpie Rinpocze. Pokazywał nam wtedy slajdy, gdzie widniało kilka osrodków odosobnieniowych. Każdy z nich był osrodkiem, w którym adept spędzał jeden rok. Były ośrodki do praktyk początkowych, był osrodek do praktyki jidama oraz do praktyki sześciu jog. Jakie praktyki się robi dokładnie w kolejnych pierwszych dwu latach oprócz nyndro - niestety nie wiem.
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
Jak już Miluszka wspominała w tradycji klasztoru Bencien jest zwyczaj praktykowania odosobnienia według czteroletniego programu.
Pierwszy rok:
Nyndro
Sadhana sarwawidja Wajroczany
Sadhana Akszobhji
Drugi rok:
Sadhany – Amitabhy, Bhajszadżja guru i Dżinasagara
Trzeci rok:
Sadhana – Bóstwa Pięciu Tantr
Sadhana Hajagriwy
Sześć Jog Nigumy
Czwarty rok:
Sadhana Wadżrawarahi
Sadhana Czakrasamwary
Sadhana Mahakali Dordże Bernagczien
Sześć jog Naropy
Pierwszy rok:
Nyndro
Sadhana sarwawidja Wajroczany
Sadhana Akszobhji
Drugi rok:
Sadhany – Amitabhy, Bhajszadżja guru i Dżinasagara
Trzeci rok:
Sadhana – Bóstwa Pięciu Tantr
Sadhana Hajagriwy
Sześć Jog Nigumy
Czwarty rok:
Sadhana Wadżrawarahi
Sadhana Czakrasamwary
Sadhana Mahakali Dordże Bernagczien
Sześć jog Naropy
odczuwaj dobro
Re: Związek Buddyjski Tradycji Karma Kamtzang
w przyszłym roku koniec pierwszego 3 letniego odosobnienia w Grabniku. wielka sprawa
forma jest pustką/pustka jest formą