Dwie grube cegły. Po angielsku, format PDF:
http://rapidshare.com/files/116146004/b ... opedia.rar
Encyklopedie buddyjskie
Moderatorzy: kunzang, Har-Dao, iwanxxx
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Encyklopedie buddyjskie
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- Har-Dao
- Global Moderator
- Posty: 3162
- Rejestracja: pn paź 04, 2004 20:06
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Dhamma-Vinaya
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Encyklopedie buddyjskie
Czołem jw
Ooo Dzięki!!
Bardoz mi się podoba, bedę badał jeszcze i zajmie mi to pewnie sporo czasu, ale ustępy takie jak ten poniżej, to faktycznie dobre streszczenie i dobrze je mieć i poczytać nie szukając w tekstach źródłowych:
metta&peace
p.
Ooo Dzięki!!
Bardoz mi się podoba, bedę badał jeszcze i zajmie mi to pewnie sporo czasu, ale ustępy takie jak ten poniżej, to faktycznie dobre streszczenie i dobrze je mieć i poczytać nie szukając w tekstach źródłowych:
BTW - brak mojego przetłumaczenia ustępu oznacza, że zajęłoby mi to trochę czasu. Większą trochęCHAPTER V: Investigation of the Six Elements128
1-7 (E51-53; T188-189) The Buddha has said that an individual
is composed of six elements: earth, water, fire, air, ākāśa and
consciousness. Each has its distinguishing trait, to be firm, flowing,
etc. Nāgārjuna comments that ākāśa, for example, distinguished as
such, cannot exist in advance of its characteristic mark. There is in
fact nothing which can do so. Therefore the mark itself cannot
begin to operate, either in association with what is already
distinguished or with what is not, and there is no third possibility.
Consequently there can be nothing, no substance or subject, that is
distinguished. Therefore a thing like ākāśa cannot be conceived as
either unmarked or marked, nor can anything besides these two be
said to exist. Therefore one cannot talk of the negation of a thing,
its absence, and even less of a peculiar subject that is supposed to
be different from existing or nonexistent things. The other elements
likewise.
metta&peace
p.
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Encyklopedie buddyjskie
Czasami wygodniej jest wpisać w googlach: "Six Elements" buddhism
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22 ... ddhism&lr=
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22 ... ddhism&lr=
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.