A jak nie w sieci, to gdzie?kunzang pisze:Bry
W sieci? ...nie wiem, możliwe, że są.amogh pisze: To może są jakieś źródła, gdzie można o tym chociaż poczytać?
Pozdrawiam
kunzang
Panteon Bon
Moderator: kunzang
- amogh
- Posty: 3535
- Rejestracja: pt mar 21, 2008 20:16
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: hołd nie-nazwanemu
- Lokalizacja: piwnica Auerbacha
Re: Panteon Bon
-
- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 01, 2010 17:52
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: jungdrung bon
- Lokalizacja: Siedlątków
Re: Panteon Bon
Witam
Persona oczywiście powinna być w cudzysłowie. A co do reszty, to nie mam pojęcia. Po moich pytaniach już widać, że za dużo to ja nie wiem.
Dlatego pytam. Podejrzewam, że tłumaczenie po raz kolejny oczywistości jakiemuś jeleniowi musi być irytujące. Po prostu przeczytałem jakiś czas temu ten fragment: 'W tym samym czasie sławny mędrzec Tagla Mebar, który praktykował cykl Purpy, ujarzmił butne plemię żeńskich
demonów zwanych Żeńskimi Aroganckimi (Dregpa Mo Dziu), wśród których znajdowała się między innymi Sipe Dzialmo.'
Do tego momentu wiedziałem, że Sipa Dzialmo, Yesie Łalmo to emanacje Ciammy. A tu nagle taka informacja, że Sipa Dzialmo to była demonica Jakoś mi nie pasowało, że demon jest emanacją oświeconej. Nawet były. I stąd moje pytanie.
Persona oczywiście powinna być w cudzysłowie. A co do reszty, to nie mam pojęcia. Po moich pytaniach już widać, że za dużo to ja nie wiem.
Dlatego pytam. Podejrzewam, że tłumaczenie po raz kolejny oczywistości jakiemuś jeleniowi musi być irytujące. Po prostu przeczytałem jakiś czas temu ten fragment: 'W tym samym czasie sławny mędrzec Tagla Mebar, który praktykował cykl Purpy, ujarzmił butne plemię żeńskich
demonów zwanych Żeńskimi Aroganckimi (Dregpa Mo Dziu), wśród których znajdowała się między innymi Sipe Dzialmo.'
Do tego momentu wiedziałem, że Sipa Dzialmo, Yesie Łalmo to emanacje Ciammy. A tu nagle taka informacja, że Sipa Dzialmo to była demonica Jakoś mi nie pasowało, że demon jest emanacją oświeconej. Nawet były. I stąd moje pytanie.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Panteon Bon
Bry
Prawdopodobnie właśnie z tego tekstu czerpie swe informacje Kuba77.
I tu... warto poznać nauki tyczące się sambhogakaji, trikaji itd... a wtedy rozpatrując wszystko to, co napisał Reynolds o Sipa Dzialmo w owym tekście, jest jasnym.
Ze swej strony nie potrafię tego prościej wyjaśnić niż przedstawiłem w pierwszej odpowiedzi - jeżeli dla kogoś jest jasnym w czym rzecz z formami sambhogakaji, rozumie w czym rzecz z trikają i w jej kontekście z istotą, to wg mnie, wyjaśnienie które podałem było proste. Jeżeli jednak tego nie wie, to nie potrafię tego prościej wyjaśnić niż to zrobiłem.
Pozdrawiam
kunzang
Co do książek, to informacja na temat mamo Sipa Dzialmo i Tekla Mebar /oraz co z ich spotkania wynikło/ pojawia się w tekście Reynoldsa, który jest wstępem do opisu i komentarza ''Praktyki uzdrawiającej Bogini Sipa Dzialmo'' /wydawnictwo wewnętrzne Związku Garuda/. Ten tekst Reynoldsa był wcześniej opublikowany samodzielnie i jest w necie /zapomniałem o tym/ TUTAJamogh pisze: A jak nie w sieci, to gdzie?
Prawdopodobnie właśnie z tego tekstu czerpie swe informacje Kuba77.
I tu... warto poznać nauki tyczące się sambhogakaji, trikaji itd... a wtedy rozpatrując wszystko to, co napisał Reynolds o Sipa Dzialmo w owym tekście, jest jasnym.
Ze swej strony nie potrafię tego prościej wyjaśnić niż przedstawiłem w pierwszej odpowiedzi - jeżeli dla kogoś jest jasnym w czym rzecz z formami sambhogakaji, rozumie w czym rzecz z trikają i w jej kontekście z istotą, to wg mnie, wyjaśnienie które podałem było proste. Jeżeli jednak tego nie wie, to nie potrafię tego prościej wyjaśnić niż to zrobiłem.
Pozdrawiam
kunzang
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Panteon Bon
Bry
Pozdrawiam
kunzang
Zapoznaj się proszę z tekstem do którego podałem link w liście do Amogha - jeżeli w całości go nie znasz - i jeżeli ta kwestia nie będzie dalej dla Ciebie jasna, to spróbuję Tobie to wytłumaczyć, z tymże, proste wyjaśnienie to nie będzie, bo trzeba się będzie odnieść do trikaji /wyjaśnić ją w tym kontekście/ i form sambhogakaji jako takich, oraz istot klasy ''mamo'' itp...kuba77 pisze: Po prostu przeczytałem jakiś czas temu ten fragment: 'W tym samym czasie sławny mędrzec Tagla Mebar, który praktykował cykl Purpy, ujarzmił butne plemię żeńskich
demonów zwanych Żeńskimi Aroganckimi (Dregpa Mo Dziu), wśród których znajdowała się między innymi Sipe Dzialmo.'
Pozdrawiam
kunzang
-
- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 01, 2010 17:52
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: jungdrung bon
- Lokalizacja: Siedlątków
Re: Panteon Bon
Dzięki. Jak przeczytam i przemyśle, to dam znać.
- amogh
- Posty: 3535
- Rejestracja: pt mar 21, 2008 20:16
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: hołd nie-nazwanemu
- Lokalizacja: piwnica Auerbacha
Re: Panteon Bon
Czy można ująć to tak, że z punktu widzenia splamień mamy do czynienia z określoną istotą, a "z punktu widzenia mądrości" mamy do czynienia ze splamieniami, które tę istotę warunkując, konstytuują jej doświadczanie i jednocześnie przesłaniają mądrość? Czy emanacja jest formą (przekształconego w mądrość) splamienia?kunzang pisze:W jednym przypadku mówimy o emanacji a w drugim o konkretnej istocie. Jedno tu nie wyklucza drugiego i jedno nie musi się stawać drugim - swobodnie może funkcjonować jako emanacja i jako istota.
-
- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 01, 2010 17:52
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: jungdrung bon
- Lokalizacja: Siedlątków
Re: Panteon Bon
Witam.
Zaczynam ogarniać trikaje, po przeczytaniu tematu u TWR. Co do klasy mamo, to znalazłem informacje, ale tylko szczatkowe(tzn. że takowe istnieją i lepiej sie miec na baczności ). Jeżeli istnieje nadal możliwość wytłumaczenia tematu Sipa Dzialmo w kontekście trikaji to poprosze Kunzang.
Zaczynam ogarniać trikaje, po przeczytaniu tematu u TWR. Co do klasy mamo, to znalazłem informacje, ale tylko szczatkowe(tzn. że takowe istnieją i lepiej sie miec na baczności ). Jeżeli istnieje nadal możliwość wytłumaczenia tematu Sipa Dzialmo w kontekście trikaji to poprosze Kunzang.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Panteon Bon
Witam
A żeby tak jeszcze trochę Tobie namieszać to... Tekla Mebar był mędrcem, człowiekiem z krwi i kości, ale jednocześnie Tekla Mebar, to jest forma sambhogakaji. I co poczniesz z tym fantem...
Tekla Mebar
Pozdrawiam
kunzang
Przepraszam, ale już nie ma takiej możliwościkuba77 pisze:(...) Jeżeli istnieje nadal możliwość wytłumaczenia tematu Sipa Dzialmo w kontekście trikaji to poprosze Kunzang.
A żeby tak jeszcze trochę Tobie namieszać to... Tekla Mebar był mędrcem, człowiekiem z krwi i kości, ale jednocześnie Tekla Mebar, to jest forma sambhogakaji. I co poczniesz z tym fantem...
Tekla Mebar
Pozdrawiam
kunzang
-
- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 01, 2010 17:52
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: jungdrung bon
- Lokalizacja: Siedlątków
Re: Panteon Bon
Dzieki ha ha
-
- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 01, 2010 17:52
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: jungdrung bon
- Lokalizacja: Siedlątków
Re: Panteon Bon
No nic nie pocznę. Mogę jedynie zaakceptować ( Tak jak Shardza Rinpocze jest emanacją Tsewanga Rigzina i Drenpy Namkhi jednocześnie. Niby dziwne, a jednak ) W maju przyjedzie Nyima Dakpa Rinpocze, to zapytam, bo to dość ważna postać dla Niego(Tekla Mebar jest jego Jidamam).Do jakiegoś czasu nie interesowało mnie po co, skąd i dlaczego. Brałem wszystko na miętko, na zasadzie bo tak i robiłem praktykę. Ale jak się człowiek zaczyna interesować i czyta , to pojawiają sie pytania. Tak było z Sipe Dzialmo. Ale dzięki temu wczytałem się w temat trikaji, który wcześniej tylko zarejestrowałem. Na zasadzie, że cos takiego jest.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Panteon Bon
Witam
W najbliższej przestrzeni zamieszczę tutaj ''parametry'' pięciu Dhyana Buddów w ramach naszej tradycji, a opartych na przekazie z śang śung.
To schematyczne opracowanie przygotowałem na podstawie wykładów khenpo Tenpy Yungdrunga.
--------------------
Gelha Garcziuk
sylaba nasienna - dza
partnerka - Lunghki Lhamo /bogini wiatru/
świat /wymiar egzystencji/ - bogowie i asury /tytani/
kierunek - północ
element - wiatr /powietrze/
kolor - zielony
tron - koni
atrybut - koło
mądrość - bezstronność /antidotum/
trucizna - duma
splamione działania - plotkowanie, ostre słowa, kłamstwo, obmowa
aspekt zewnętrzny - żywioł wiatru /lung/
aspekt wewnętrzny - oddech
skupisko /skandha -agregat/ - formacji
świadomość - zapachu
organ zmysłów - nos
obiekt zmysłów - zapach
organ ciała - płuca, prawa noga; podorgan - jelita
choroby - związane z humorem wiatru
narodziny - w sposób cudowny
--------------------
Pozdrawiam
W najbliższej przestrzeni zamieszczę tutaj ''parametry'' pięciu Dhyana Buddów w ramach naszej tradycji, a opartych na przekazie z śang śung.
To schematyczne opracowanie przygotowałem na podstawie wykładów khenpo Tenpy Yungdrunga.
--------------------
Gelha Garcziuk
sylaba nasienna - dza
partnerka - Lunghki Lhamo /bogini wiatru/
świat /wymiar egzystencji/ - bogowie i asury /tytani/
kierunek - północ
element - wiatr /powietrze/
kolor - zielony
tron - koni
atrybut - koło
mądrość - bezstronność /antidotum/
trucizna - duma
splamione działania - plotkowanie, ostre słowa, kłamstwo, obmowa
aspekt zewnętrzny - żywioł wiatru /lung/
aspekt wewnętrzny - oddech
skupisko /skandha -agregat/ - formacji
świadomość - zapachu
organ zmysłów - nos
obiekt zmysłów - zapach
organ ciała - płuca, prawa noga; podorgan - jelita
choroby - związane z humorem wiatru
narodziny - w sposób cudowny
--------------------
Pozdrawiam
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Panteon Bon
Czietak Ngome
sylaba nasienna - ram
partnerka - Me'i Lhamo /bogini ognia/
świat /wymiar egzystencji/ - istoty ludzkie
kierunek - zachód
element - ogień
kolor - czerwień
tron - pawi
atrybut - lotos
mądrość - rozróżniająca /antidotum/
trucizna - zazdrość
splamione działania - agresja, nielubienie, pogarda, umniejszanie czyjeś wartości
aspekt zewnętrzny - żywioł ognia
aspekt wewnętrzny - ciepłota ciała
skupisko /skandha -agregat/ - percepcja postrzegania
świadomość - smaku
organ zmysłów - język
obiekt zmysłów - smak
organ ciała - wątroba, prawa ręka; podorgan - woreczek żółciowy
choroby - związane z humorem żółci
narodziny - z ciepła
-------------------
Galła Dendrub
sylaba nasienna - hung
partnerka - Cziu'i Lhamo /bogini wody/
świat /wymiar egzystencji/ - prety /nienasycone duchy - głodne duchy/
kierunek - południe
element - woda
kolor - niebieski
tron - garudy
atrybut - klejnot spełniający życzenia
mądrość - wszechspełniająca /antidotum/
trucizna - pożądanie
splamione działania - chwytanie, chciwość, skąpstwo
aspekt zewnętrzny - żywioł wody
aspekt wewnętrzny - krew
skupisko /skandha -agregat/ - czucie
świadomość - słuchu /dźwięku/
organ zmysłów - uszy
obiekt zmysłów - dźwięk
organ ciała - nerki, lewa stopa; podorgan - pęcherz moczowy
choroby - powodowane przez flegmę
narodziny - z jaja
sylaba nasienna - ram
partnerka - Me'i Lhamo /bogini ognia/
świat /wymiar egzystencji/ - istoty ludzkie
kierunek - zachód
element - ogień
kolor - czerwień
tron - pawi
atrybut - lotos
mądrość - rozróżniająca /antidotum/
trucizna - zazdrość
splamione działania - agresja, nielubienie, pogarda, umniejszanie czyjeś wartości
aspekt zewnętrzny - żywioł ognia
aspekt wewnętrzny - ciepłota ciała
skupisko /skandha -agregat/ - percepcja postrzegania
świadomość - smaku
organ zmysłów - język
obiekt zmysłów - smak
organ ciała - wątroba, prawa ręka; podorgan - woreczek żółciowy
choroby - związane z humorem żółci
narodziny - z ciepła
-------------------
Galła Dendrub
sylaba nasienna - hung
partnerka - Cziu'i Lhamo /bogini wody/
świat /wymiar egzystencji/ - prety /nienasycone duchy - głodne duchy/
kierunek - południe
element - woda
kolor - niebieski
tron - garudy
atrybut - klejnot spełniający życzenia
mądrość - wszechspełniająca /antidotum/
trucizna - pożądanie
splamione działania - chwytanie, chciwość, skąpstwo
aspekt zewnętrzny - żywioł wody
aspekt wewnętrzny - krew
skupisko /skandha -agregat/ - czucie
świadomość - słuchu /dźwięku/
organ zmysłów - uszy
obiekt zmysłów - dźwięk
organ ciała - nerki, lewa stopa; podorgan - pęcherz moczowy
choroby - powodowane przez flegmę
narodziny - z jaja
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Panteon Bon
Witam
Pozdrawiam
Zapytałeś?kuba77 pisze:(...) W maju przyjedzie Nyima Dakpa Rinpocze, to zapytam, bo to dość ważna postać dla Niego(Tekla Mebar jest jego Jidamam).(...)
Pozdrawiam
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Panteon Bon
Salła Rangdziung
sylaba nasienna - om
partnerka - Sa'i Lhamo /bogini ziemi/
świat /wymiar egzystencji/ - zwierzęta
kierunek - wschód
element - ziemia
kolor - żółty
tron - słoni
atrybut - swastyka
mądrość - podobna zwierciadłu /antidotum/
trucizna - głupota
splamione działania - odbieranie życia, kradzież, cudzołóstwo
aspekt zewnętrzny - żywioł ziemi
aspekt wewnętrzny - mięso ciała
skupisko /skandha -agregat/ - forma
świadomość - dotyku
organ zmysłów - ciało
obiekt zmysłów - czucie
organ ciała - śledziona, lewa ręka; podorgan - żołądek
choroby - połączenie wszystkich trzech humorów: wiatr /lung/, żółć /tipa/, flegma /pege/
narodziny - z łona
-------------------
Kunang Cziappa
sylaba nasienna - a
partnerka - Namkhai Lhamo /bogini przestrzenia/
świat /wymiar egzystencji/ - istoty piekielne
kierunek - centrum
element - przestrzeń
kolor - biały
tron - lwów
atrybut - sztandar zwycięstwa
mądrość - pustka /antidotum/
trucizna - gniew
splamione działania - zawiść, zazdrość, błędne poglądy
aspekt zewnętrzny - żywioł przestrzeni
aspekt wewnętrzny - świadomość
skupisko /skandha -agregat/ - świadomość
świadomość - wzroku
organ zmysłów - oczy
obiekt zmysłów - forma
organ ciała - serce, głowa; podorgan - nasieniowody i jajowody
choroby - zaburzenia flegmy, żółci, wiatru i wszystkie naraz
narodziny - wszystkie cztery: z łona, jaja, ciepła i w sposób cudowny
sylaba nasienna - om
partnerka - Sa'i Lhamo /bogini ziemi/
świat /wymiar egzystencji/ - zwierzęta
kierunek - wschód
element - ziemia
kolor - żółty
tron - słoni
atrybut - swastyka
mądrość - podobna zwierciadłu /antidotum/
trucizna - głupota
splamione działania - odbieranie życia, kradzież, cudzołóstwo
aspekt zewnętrzny - żywioł ziemi
aspekt wewnętrzny - mięso ciała
skupisko /skandha -agregat/ - forma
świadomość - dotyku
organ zmysłów - ciało
obiekt zmysłów - czucie
organ ciała - śledziona, lewa ręka; podorgan - żołądek
choroby - połączenie wszystkich trzech humorów: wiatr /lung/, żółć /tipa/, flegma /pege/
narodziny - z łona
-------------------
Kunang Cziappa
sylaba nasienna - a
partnerka - Namkhai Lhamo /bogini przestrzenia/
świat /wymiar egzystencji/ - istoty piekielne
kierunek - centrum
element - przestrzeń
kolor - biały
tron - lwów
atrybut - sztandar zwycięstwa
mądrość - pustka /antidotum/
trucizna - gniew
splamione działania - zawiść, zazdrość, błędne poglądy
aspekt zewnętrzny - żywioł przestrzeni
aspekt wewnętrzny - świadomość
skupisko /skandha -agregat/ - świadomość
świadomość - wzroku
organ zmysłów - oczy
obiekt zmysłów - forma
organ ciała - serce, głowa; podorgan - nasieniowody i jajowody
choroby - zaburzenia flegmy, żółci, wiatru i wszystkie naraz
narodziny - wszystkie cztery: z łona, jaja, ciepła i w sposób cudowny
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Panteon Bon
Własnie natrafiłem na Walczen Gekho i mi szczena opadła.
https://www.himalayanart.org/search/set.cfm?setID=638
Pomijam https://www.himalayanart.org/items/7313 ... 8,2333,-96 bo tu, to juz skora na przedramieniach mi sie "pali"
https://www.himalayanart.org/search/set.cfm?setID=638
Pomijam https://www.himalayanart.org/items/7313 ... 8,2333,-96 bo tu, to juz skora na przedramieniach mi sie "pali"
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Panteon Bon
witam
gwoli przypomnienia:
gwoli przypomnienia:
pozdrawiam''Słowo gekho (ge khod) oznacza pewien rodzaj starożytnych, tybetańskich bóstw. Etymologia słowa nie jest pewna, ale najprawdopodobniej jest to zapożyczenie z języka Zhangzhung. Mówi się, że gekho jest 360 i rezydują one w Górze Tise (Góra Kailash), świętej górze Zhangzhung. Ich liczba jest zbieżna z 360 dniami księżycowego roku. „Ge-khod łączone jest także z wróżebnymi bogami w Zhang-zhung ju-thig (mowa tu o jednym z bonowskich systemów dywinacji), gdzie 360 bogów reprezentowanych jest przez 360 węzłów na 36 strunach (którymi manipuluje wróżący podczas stawiania wróżb)”. Wierzy się, że Welchen Gekho także przebywa na Tise.
Walchen Gekho znany jest także jako Gekho Sangwa Dragchen, „Gekho, Tajemny, Bardzo Gniewny”. Epitet „Dudul”, „Poskramiacz Demonów”, często jest używany zamiennie ze słowem Gekho, tak więc można spotkać wiele wariantów tego imienia. Jednak najbardziej kompletną formą jest Walchen Gekho Dudul Sangwa Dragchen, występujące zamiennie z Dudul Sangdrag, Gekho Sangwa Dragchen i Walchen Gekho. W skróconej wersji znany jest po prostu jako Gekho.
Gekho posiada dziewięć głów, górna należy do garudy, podczas gdy pozostałe są głowami demonów, sin. Głowy po prawej są białe, po lewej czerwone, środkowe ciemnoniebieskie, tak jak kolor jego ciała. W szesnastu dłoniach dzierży przeróżne bronie, a w pozostałych dwóch trzyma demony przed paszczą, gdzie zostaną rozerwane na kawałki i pożarte.
Obejmuje go towarzyszka – Logbar Tsame, „Pani Błyskających Piorunów”. Ma trzy twarze i sześć rąk, a kolor jej ciała jest czerwono-żółty. Jej imię także wskazuje na związek z Zhangzhung – tsame w Zhangzhung oznacza „kobietę”. Tytułuje się ją jako „Królową drapla”; podobnie jak w przypadku gheko, drapla odnosi się do rodzaju tybetańskich starożytnych bogów, pochodzących z przed buddyjskiego okresu, ale nie koniecznie związanych z Zhangzhung. Drapla często, ale nie zawsze, mają gwałtowny i wojowniczy charakter.
Welchen Gekho jest emanacją Tonpy Shenraba Miwoche.''
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Panteon Bon
Nie próżnował Pan Tonpa, widzę
Dzieki za powyższy tekst. Zawsze fajnie jest się dowiedzieć czegoś ciekawego.
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Panteon Bon
witaj
Pozdrawiam
...ano. z zasady uważa się, że źródłem wszystkich Yidamów bonpo jest Tonpa Szenrab Młoczie, jednak żeńskie formy mają swe źródło w Satrig Ersang /Pradżniaparamita, natura zjawisk/. Męskie formy reprezentują metodę, którą dał Tonpa Szenrab, a żeńskie reprezentują naturę zjawisk, której nikt nie dał, jest ona jaką jest, a funkcjonowaniu w niej służą metody.
Pozdrawiam
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Panteon Bon
Sory, wlasnie doczytalem, ze jeden z Kunzangow to Dupa, i mnie to tak rozbawilo
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Panteon Bon
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."